Datum

Oplossingsgerichte aanpak, gericht op het genereren en testen van oplossingen. 

  • Hoe kunnen we met een eenvoudige applicatie laaggeletterden kennis laten maken met het taalaanbod van de bibliotheek?
  • Is er een interactief tool te bedenken waarmee we 70-plussers kunnen helpen om digitaal vaardig(er) te worden?
  • Ontwikkel een tool waarmee ouders thuis aan de slag kunnen, om (beter) in contact te komen met hun puberend kind.

Zestig studenten van de Maastricht Academy of Media Design and Technology (MAMDT) van Zuyd Hogeschool hebben eind 2018 hun tanden in bovengenoemde cases gezet, voorgelegd door Bibliotheek Venlo, Bibliocenter Weert en Cubiss. De winst na 10 weken hard werken: inzichten in de daadwerkelijk behoeften van gebruikers, veel energie, nieuwe ideeën en zelfs eindproducten (‘proof of concept’). 
Eind vorig jaar presenteerden de studenten hun oplossingen aan de Limburgse bibliotheken. Deze zijn vervolgens fraai vormgegeven in posterformaat.
Wij delen graag dit document met jullie. 

Veel inspiratie toegewenst!

Naar overzicht Actueel en Blogs >>