10 december 2019

Het vraagstuk digitale kansen is te groot voor scholen alleen

Het decembernummer van het docentenvakblad Van Twaalf tot Achttien gaat over digitalisering. Hierin staat een artikel over hoe Cubiss, bibliotheken en het onderwijs samen werken om digitale geletterdheid een vaste plek in het onderwijs te geven. Want het vraagstuk digitale kansen is te groot voor scholen alleen. 

De grote hoeveelheid informatie en technologie die dagelijks op ons afkomt vraagt om specifieke vaardigheden en kennis, maar scholen vinden het vaak moeilijk om digitale geletterdheid een (vaste) plek te geven in het onderwijs. Zo dreigt te groeien de kloof tussen mensen die wel en niet digitaal mee kunnen komen in de samenleving.  In het artikel vertellen Thomas Ceelen, docent digitale geletterdheid & onderwijscoördinator op het Udens College, Paul Adels directeur van Theek5 en Ingrid de Jong van Cubiss hoe bibliotheken en onderwijs de krachten kunnen bundelen. 

Lees het artikel hier

Meer weten?
Neem contact op met: