klant in beeld stappen.JPG

Stappenplan: Klant in beeld

Impact maken is belangrijk, maar hoe toon je aan dat je impact maakt? Eén van de tools die we hiervoor hebben ontwikkeld is het klant in beeld stappenplan. 

Een klantreis geeft inzicht in hoe een klant een bepaalde dienst of product ervaart. Zo kan met een klantreis duidelijk worden wat impact volle momenten zijn voor de klant en waar juist ruimte is om meer impact te creëren. Ofwel, waar liggen kansen om meer impact te creëren aan bijvoorbeeld een bibliotheekbezoek?

Het klant in beeld stappenplan brengt stap voor stap in kaart wat ondernomen moet worden om een klantenreis te onderzoeken. In totaal maken we 7 stappen. Elke stap bestaat uit een inhoudelijke uitleg, een korte ‘to-do’-list en een tijdsindicatie. De aangegeven tijden zijn een grove inschatting en dienen als een richtlijn. Daarbij staan er in de bijlage links naar handige tools die te gebruiken zijn in de door te lopen stappen.

Aan het eind van het document wordt uitgelegd welke rol impact speelt in dit verhaal. 

Het document is te downloaden via deze link. Heeft u vragen over het klant in beeld stappenplan? Neem contact op met Lonneke Jans


Terug naar impact toolkit >>