Gamification

Als je denkt aan gamen dan denk je al snel aan vrijetijdsbesteding. Kinderen die voor de Playstation hangen of de vele spelletjes die je op je telefoon kunt spelen. Gamen heeft vaak een negatieve lading terwijl gamen juist heel educatief kan zijn. Het kan namelijk ook een vorm van leren zijn. Daarom gaan we in deze e-learning het hebben over het begrip gamification.  

Voor wie 

  • Educatiemedewerkers en mediacoaches uit de bibliotheek 
  • Leraren po/vo  

 

Programma 

Je doorloopt de volgende twee hoofdstukken: 

  • Wat is gamification?
  • Samen gamen in het onderwijs. 

Per hoofdstuk moet je rekenen op ongeveer 30 minuten tijd, exclusief de verwerkingsopdrachten.  

De e-learning  ‘gamification’ is ontwikkeld door Cubiss. En eerder aangeboden in de Cubiss Academie. 

Vragen? 

Voor meer informatie: educatie@cubiss.nl 

Vraag hier de e-learning aan 

Er wordt automatisch een mail gestuurd naar het e-mailadres dat je hieronder opgeeft. Mocht je die mail niet ontvangen, kijk dan in je spambox.

Mijn persoonsgegevens mogen behandeld worden conform de Privacyverklaring