Mini-masterclass - A-B-C... zo prioriteer je M&C
Prioriteren is een kwestie van durven kiezen. In het laatste kennisevent LLO vertelde creatief strateeg Hannah van der Rest over het belang van prioriteren in je marketing. Je kunt niet overal volle bak op inzetten, daarvoor zijn vaak simpelweg niet voldoende uren, geld en middelen beschikbaar. Dus aan welke activiteiten geef je voorrang?
Hannah noemde kort de A-B-C-methode om marketingactiviteiten mee in te delen. Aan welke activiteiten ga je het meeste (maat)werk besteden om de juiste doelgroep te bereiken (A)? Waarvoor doe je alleen wat standaardacties (C) en welke activiteiten liggen daartussen (B)? Met deze aanpak krijg je ruimte voor focus op onderscheidende activiteiten, het geeft intern duidelijkheid en een prettige werkstructuur.
Deze werkwijze wekte de nieuwsgierigheid van het publiek. Daarom organiseren wij nu online een mini-masterclass om verder met deze methode aan de slag te kunnen gaan. Met voorbeelden, opdrachten, handvatten en ook valkuilen. De mini-masterclass vindt plaats van 10.00-11.30 uur via Zoom.
Programma
Deel 1 – Hoe prioriteren?
Met praktische tips laat Hannah zien hoe je activiteiten kunt indelen naar een A-, B- of C-prioriteit. Aan de hand van een voorbeeld gaan we hiermee in groepjes in break-outrooms oefenen. Deze kennis kun je later toepassen voor jouw bibliotheek.
Deel 2 – Hoe marketingacties koppelen aan A, B en C?
Hoe breng je vervolgens in kaart welke marketingactiviteiten passend zijn voor prioriteit A, B en C? Wat kost het aan tijd en middelen, wat is haalbaar? Ook bij dit onderdeel hoort een groepsopdracht.
Je krijgt na afloop de slides mee, zodat je dit ook verder kunt gaan toepassen in je eigen bibliotheek.
Voor wie?
De mini-masterclass is bedoeld voor zowel marketing - en communicatie medewerkers als programmamakers. Want keuzes maken, doe je sámen. Je kunt ook deelnemen als je niet bij het eerdere kennisevent bent geweest.
Aanmelden
Meld je aan via onderstaand aanmeldformulier.