Datum
Voorlezen: lekker blijven doen!
Hoe maak je (groot)ouders bewust van het belang van voorlezen, óók als hun kind al kan lezen? Een aanpak voor bibliotheken en scholen.
Bijna alle 0- tot 5-jarigen worden voorgelezen. Daarna leert het kind lezen en stopt ongeveer een kwart van de ouders met voorlezen. Dat is een grote misser, want voorlezen blíjft belangrijk, zeker ook als het kind al kan lezen.
In deze nieuwe publicatie van Cubiss lees je waarom voorlezen ook voor oudere kinderen belangrijk blijft en wat je als bibliotheekmedewerker kunt doen om dit belang bij (groot)ouders onder de aandacht te brengen.
Dit artikel is opgenomen in de Cubissness (april 2020). Artikelen in deze nieuwsbrief zijn:
- In co-creatie ontwikkeld: de praatplaat
- Mede Klinkers - van laaggeletterd naar geletterd
- Voorlezen: lekker blijven doen!
- Iedereen doet mee online
- De weg naar de vitale bieb start bij uw medewerkers!
- Elf E-learnings voor jou!
- Leesbeesten en Luistervinken
- Scoorthuis.nl
- Gezinsgerichte aanpak SCHUNCK en peuteropvang
- De nieuwe Cubiss shop is live!
- Mediaopvoeding doe je samen
- Lerend Netwerk verplaatst naar de herfst
- Veldgids voor Nieuw Bibliotheekwerk nu verkrijgbaar
Downloads
Bestanden
Voorlezen: lekker blijven doen! (pdf, 1.85 MB)