12 december 2018

Copywriting studenten op de Cubiss werkvloer

Onder het motto “een nieuwe wind doen waaien” zijn er deze maand speciale gasten op het Cubiss kantoor in Tilburg. Een groep creatieve copywriters van de opleiding Fontys ACI  doet mee aan een samenwerkingsproject. Zij zochten een uitdaging en wij nieuwe invalshoeken. 'A match made in heaven’ zou je kunnen stellen.

Deze beginnende copywriters gaan aan de slag met een opdracht voor Taalhuizen. Het blijft voor Taalhuizen namelijk een uitdaging om NT1’ers binnen te halen. NT1’ers zijn mensen die Nederlands als moedertaal hebben en moeite ervaren met het lezen en schrijven van de Nederlandse taal. Dat dit een uitdaging is blijkt snel, want hoe ga je aan de hand van tekst en woorden iemand aanspreken die niet goed is met tekst en woorden. Welke weg ga je dan inslaan? Kies je voor het aanspreken van de mensen in de omgeving van een laaggeletterde? Ga je de laaggeletterde zelf aanspreken? Aan de studenten de taak om content te creëren die bijdraagt aan het brengen van NT1’ers naar het Taalhuis. 

Frisse blik

Voor de bibliotheekwereld is het project met de studenten een mooie kans. De studenten aan het Fontys ACI zitten in hun afstudeerjaar. De afgelopen vier jaar hebben ze veel theorieën, ervaring en nieuwe inzichten op gedaan. Ze kijken met een frisse blik en een ander perspectief naar de situatie. Daarbij zijn het in totaal 28 studenten die werken in 9 groepen wat natuurlijk veel verschillende oplossingen gaat opleveren.  Op 12 en 19 december komen de studenten naar Cubiss om te werken aan hun opdracht en om de eindproducten te pitchen aan Cubiss. Bij deze pitches sluit ook BiblioPlus aan waar de directe vraag omtrent de uitdaging vandaan kwam.  

 

 

 

Meer weten?
Neem contact op met:

Ontvang deze download

Wil je deze download ontvangen, laat dan hieronder je gegevens achter.